Mowgli Welpen

Welkom bij de jongens van de Welpenhorde!

Wij zijn samen met de meiden van de welpengroep de jongste landtak van Scouting Flevo. De Welpenhorde bestaat uit ongeveer 20 jongens die tussen de 7 en 11 jaar oud zijn. Met 4 'man' leiding verzorgen wij elke zaterdagmiddag van 14.00 uur tot 16.30 uur een spetterende zaterdagmiddag, ook wel 'opkomst' genoemd. Het huidige leidingteam bestaat uit Lennart Bax (teamleider), Jelle Kos, Arina Brasser en Jelmer Visser.

De opkomsten van de welpen zijn zeer divers. De activiteiten variëren van smokkelen tot aan vuur maken en van broodbakken tot aan hutten bouwen en het doen van thema-opkomsten. Wat al deze opkomsten typeert, is dat ze vrijwel allemaal buiten plaatsvinden. Als echte scouts houden wij natuurlijk niet van stilzitten en blijven we alleen binnen als het weer niet meezit.

Naast de zaterdagopkomsten is er twee keer per jaar een weekendkamp. De jongens slapen dan een nachtje op ons clubhuis en beleven samen een spannend spel. In de zomervakantie gaan wij een week op kamp: het hoogtepunt van het welpenjaar. Kamp valt in de laatste week van de vakantie. Elk kamp heeft heeft een eigen thema dat als een rode draad door de week loopt. Voorbeelden van de laaste jaren zijn onder andere Atlantiskamp, 'Gouden Eeuw'-kamp en Sprookjeskamp.

Klinkt de welpen als iets voor u zoon? Stuur ons gerust een mail. Zo maakt u makkelijk een afspraak over wanneer uw kind kan langskomen. Uw kind mag 3 zaterdagen kosteloos meedoen, om zo te kijken of scouting iets voor hem is.

Hopelijk tot snel!

Foto′s