Shanti Welpen

Welkom bij de meiden groep van de Welpen!

Wij zijn samen met de jongens van de welpenhorde de jongste groep binnen scouting Flevo Land. De Shanti Welpen, vroeger bekend als Kabouters, bestaan uit ongeveer 20 meiden die tussen de 7 en 11 jaar oud zijn. Met 6 "man" leiding wordt elke zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 de opkomst verzorgd.

De welpen zijn bijna altijd buiten in het bos. We doen grote bosspelen, posten spelen, lopen speurtochten, bouwen hutten, koken op zelfgemaakt vuur en nog veel meer… Dit is ook het leuke van scouting het programma is ontzettend afwisselend en hierdoor is elke opkomst weer anders. Met minder weer doen wij activiteiten in en om het clubhuis, wij hebben een eigen lokaal vol spellen en knutselspullen genoeg om ons ook bij slecht weer prima te vermaken.

Natuurlijk gaan we ook op zomerkamp. Aan het eind van de zomervakantie gaan we altijd een hele week weg naar een ander clubhuis waar we dan allemaal leuke en spannende dingen meemaken. Dit zomerkamp is het absolute hoogtepunt van het scoutingjaar. Naast dit kamp blijven de kinderen in het najaar en in het voorjaar een nachtje slapen op het clubhuis en beleven samen een spannend nachtspel!

De meiden zijn ingedeeld in nesten, groepjes waarin zij bepaalde activiteiten en spelen samen uitvoeren. Hierdoor leren de Welpen om samen te werken met anderen en verantwoordelijkheid te dragen voor hun groepje/nest.

Op dit moment zijn er nog een paar plekken vrij bij onze groep. Als je een keertje wil komen kijken of je wilt meer weten neem dan contact met ons op.

Foto′s