Scouting  Flevo  Land

Landverkenners

Welkom bij de Landverkenners!

De landverkenners zijn een groep jongens en meiden tussen de 11 en 15 jaar. Elke zaterdagmiddag gaan zij tussen 13.30 en 16.30 eropuit om samen een actieve en gezellige middag te hebben.

Tijdens de opkomsten op zaterdagmiddag doen we veel leuke dingen. Echte scoutingactiviteiten als pionieren, vuur maken of een tocht lopen met kaart en kompas. Verder doen we ook dingen als toneelspelen, sport & spel of met z’n allen een avonddiner maken. Naast de ‘gewone’ opkomsten hebben wij ook meerdere malen per jaar een nachtspel. Hierbij hebben de verkenners ’s nachts een spannend themaspel en slapen ze een nachtje op het clubhuis of in een tent.

Het zomerkamp is het onbetwiste hoogtepunt van het verkennerjaar. Stel je eens voor, een terrein in het bos, met tenten, keukens en een gezellige kampvuurkuil. Het kampje wordt door de verkenners zelf opgebouwd. Samenwerken en zelfstandigheid staan tijdens het kamp voorop. Samen koken de verkenners het avondeten, lopen zij tochten en beleven zij het kampthema. Naast alle activiteiten en spelen, is het zomerkamp natuurlijk ook erg gezellig.

Wilt u meer informatie hebben over de landverkenners, dan kunt u contact opnemen met de teamleider.

Foto′s